header-bottom_img header-bottom_img

Mijn winkelwagen:

0 item(s)
×

Registration

Profile Informations

Login Datas

or login

First name is required!
Last name is required!
First name is not valid!
Last name is not valid!
This is not an email address!
Email address is required!
This email is already registered!
Password is required!
Enter a valid password!
Please enter 6 or more characters!
Please enter 16 or less characters!
Passwords are not same!
Terms and Conditions are required!
Email or Password is wrong!

Fiqh

Onderdelen 1 tot 10 van totaal 19

Pagina:
  1. 1
  2. 2

Rooster  Lijst 

  1. Inleiding tot Islamitisch Recht

    “Vandaag de dag is de wereld een groot dorp geworden. Moslims en niet-moslims leven naast elkaar en dienen van elkaar te leren, elkaars gemeenschappelijkheden te delen en onderlinge verschillen te respecteren. In dit dorp leven op dit moment meer dan anderhalf miljard moslims. Een gedeelte van hen is vroom en praktiserend moslim, het gedeelte dat tracht om in overeenstemming met islamitische regels te leven, terwijl een ander gedeelte zich daar wel bewust van is, doch zich er niet consequent aan houdt. Zij gelooft wel dat deze rehttp://www.islam-boek.nl/index.php/beheer/catalog_product/edit/id/925/#gels van God afkomstig zijn (de Koran), van interpretaties van Zijn boodschapper (de Soenna), vanuit de consensus van de islamitische juristen (ijmā‘), of tenminste van regels via analogie ontleend aan de hoofdbronnen van de Islam (qiyās). Binnen het grootste gedeelte van de islamitische wereld bestaat over het bovenstaande overeenstemming. De lezer dient in het achterhoofd te houden dat moslim individuen in privéomstandigheden moeten leven volgens islamitische regels, maar niemand als individu verantwoordelijk is voor het uitvoeren van islamitische wetten, die immers onder het gezag en de verantwoordelijkheid van overheidsinstanties vallen. Dit boek is onderverdeeld in acht hoofdstukken. Hoofdstuk 1. Ter vermijding van vele misverstanden die ontstaan of kunnen ontstaan worden sommige begrippen met betrekking tot islamitisch recht verklaard, zoals sharī‛ah, fiqh, qānūn, ‘urf, islamitisch recht en mohammedaanse wet. Hoofdstuk 2. Dit hoofdstuk geeft een overzicht van de vier perioden van het islamitisch recht: de periode van de Profeet Muhammed, de periode van de metgezellen, de periode van de tabi‘īn (volgelingen van de metgezellen) en een introductie tot de periode van de mujtahidīn (hooggeleerde juristen). Hoofdstuk 3. In dit hoofdstuk zullen we gedetailleerde informatie verschaffen over de verschillende wetscholen en theologische afdelingen. Hoofdstuk 4. Dit hoofdstuk is gewijd aan een verwaarloosde periode in het islamitisch recht, die zich uitstrekt nadat de Turken zich tot de Islam hadden bekeerd (960) tot de beginfase van de Turkse Republiek (1926). Hoofdstuk 5. In dit hoofdstuk analyseren we het systeem en de methodologie van islamitisch recht en lichten we deze methodologie tevens toe. Hoofdstuk 6. In dit hoofdstuk, gewijd aan naslagwerken over islamitisch recht, kan de reële meerwaarde van dit boek worden aangetroffen. Hoofdstuk 7. In dit hoofdstuk zullen we enige classificaties voor islamitische regels aanwijzen, mede omdat, in het bijzonder heden ten dage, vele verwarrende perspectieven op islamitisch recht aan de orde zijn. Dit hoofdstuk richt zich tevens op drie hoofdonderwerpen: Engels-mohammedaanse wetgeving (Indo-moslimwet), sharī’ah of islamitisch recht in Zuidoost-Azië en islamitisch recht in tegenwoordige islamitische landen als Egypte, Pakistan, Marokko en Jordanië. Hoofdstuk 8. In dit hoofdstuk geven we enige korte informatie over de implementatie van de islamitische wetten en over de toekomst van deze wetgeving; voorts maken we melding van enkele encyclopedische werken over islamitisch recht en nieuwe instituties met betrekking tot de islamitische fiqh.”
    Meer Informatie
  2. MIJN ETHiEK

    Vertaald door: Uğur Demirci & Esra DEMİR Uitgever Hollanda Diyanet Vakfi ISBN: 9789082388329 Aantal Pagina's: 144
    Meer Informatie
    € 6,00
  3. MIJN GELOOF

    Vertaald door: Birgül Ona & İpek Bayrak Uitgever Hollanda Diyanet Vakfi ISBN: 9789082388336 Aantal Pagina's: 195
    Meer Informatie
    € 6,00
  4. Geloofsleer van Ahl assunna

    Vertaling & uitleg van Al aqaïd Assharnubiyya Geloofsleer van Ahl assunna is een krachtig boek voor beginners over de islamitische geloofsleer. Dit boek omvat een vertaling en beknopte uitleg van het welbekende gedicht Al aqaïd Assharnubiyya van de grootgeleerde imam Assharnubi. In dit werk worden de goddelijke (al ilahiyyat), de profetische (annubuwwat) en de meegedeelde (asssam‘iyyat) thema’s nauwkeurig en bondig besproken. Het boek helpt de lezer een stevige basis te hebben van zijn geloofsovertuiging volgens de leer van Ahl assunna, oftewel de Soennitische aqida. Imam Abdulmajid Assharnubi Al Azhari (1348-1245 H. / 1929-1829 na Chr.), verwijzend naar de Al Azhar Universiteit waar hij gestudeerd heeft, was een excellente geleerde en een uitblinker in rechtsleer, hadith-wetenschappen, gedragszuivering, taalkunde en andere wetenschappen. Dit waardevolle gedicht maakt deel uit van de klassieke en traditionele studietrajecten in landen als Tunesië en Egypte, en wordt nu geïntroduceerd in Nederland en België. De vertaling en uitleg van dit werk lag in handen van Sonny Van Exaerde. De heer Van Exaerde is een passievolle docent die naast kennis van de Arabische taal, thuis is binnen de wereld van islamwetenschappen. Het werk is inhoudelijk meegelezen door de heer Hassan Bouyazdouzen MA, theoloog en docent islamwetenschappen: “Ik heb dit werk aandachtig gelezen en bestudeerd. Het is mooi geschreven: kort, bondig en krachtig. Een uitstekend boek voor beginners.”
    Meer Informatie
    € 14,00
  5. Adviezen aan jongeren - Imam Ghazali

    Het Islamitische stichting Nederland heeft voor een belangrijke aanwinst voor het Nederlandse moslim gemeenschap bezorgd. Het zeer belangrijke en nuttige boek ‘’Eyyühel Veled” , van het grote geleerde Imam Gazali vertaald in het Nederlands. Het vertaler van het boek is de heer Abdulwahid van Bommel die heeft er voor gezorgd dat deze boek met bibliografie en voetnoten een nog beter kwaliteit heeft opgeleverd.
    Meer Informatie
    € 6,00
  6. Fundering der wetgevingen

    Fundering der wetgevingen is binnen de islamitische wetenschappen een begrip an sich. De titel spreekt boekdelen: het is de basis voor de regels. Deze Hadith-collectie telt zo een kleine 450 overleveringen. Allemaal authentiek en gaan over aanbiddingen als het gebed en het vasten en over zaken als transacties. Overleveringen over het vasten In deze uitgave is het volledige hoofdstuk over het vasten vertaald en uitgelegd. Voor alle overleveringen uit dit hoofdstuk wordt de overleveraar besproken en de overlevering uitgelegd. Zo maakt de lezer niet alleen kennis met overleveringen die gaan over het vasten, maar ook met de overleveraars van authentieke overleveringen. Waar nodig is de vertaling gemaakt naar de aanbiddingsregels. Het boek blijft overigens een Hadith-werk. Voor aanbiddingsregels verwijzen we naar de fiqh-boeken van de vier wetscholen. “Umdat al ahkam”, de Arabische titel van dit boek, is een van de eerste Hadith-collecties die beginnende studenten uit hun hoofd leren. Het boek kent tientallen exegeses die geschreven zijn door zowel vroegere als latere geleerden. Een autoriteit in hadith De volledige naam van de auteur is Abdulghaniy Ibn Abdulwahid Ibn Ali Ibn Surur Al Maqdisi Al Hanbali Al Jama‘ili. Het laatste slaat op het dorp in de bergen van Nablus te Palestina waar de auteur is geboren. Hij leefde van 541 tot 600 Hijri. Abdulghaniy Al Maqdisi was een expert in Hadith-wetenschappen en kende meer dan 100.000 overleveringen. Naast “Umdat al ahkam” heeft hij tientallen boeken achtergelaten. Vertaling De vertaling en uitleg van dit werk lag in handen van Sonny Van Exaerde. De heer Van Exaerde is een passievolle docent die naast kennis van de Arabische taal, thuis is binnen de wereld van Hadith. Het werk is inhoudelijk meegelezen door shaykh drs. Said El Mokadmi, een van de weinige Hadith-experts binnen Nederland en België.
    Meer Informatie
  7. Schip der redding (Shafi’i-fiqh)

    Eén van de vier wetscholen binnen de islam is de Shafi‘i-wetschool, opgericht door imam Asshafi‘i. “Safinat annaja”, letterlijk vertaald “Schip der redding”, is binnen deze wetschool (madhab) één van de erkende basisboeken. Schip der redding geeft antwoord op de basale vraag: hoe voer ik de verplichtingen van mijn geloof uit? Het boek behandelt de voorschriften voor de vijf pilaren van de islam. Op beknopte en laagdrempelige wijze wordt voor de aanbiddingen, van gebed tot en met de bedevaart, beschreven wat wel en niet verplicht is en wat de aanbidding geldig of ongeldig maakt. De schrijver en grondlegger van dit werk is shaykh Salim ibn Sumayr Al Hadrami (overleden in 1271 Hijri). Het werk is later aangevuld door shaykh Mohammed ibn ‘Umar Al Bantani Al Jawi (overleden in 1316 Hijri). Safinat annaja is een boek dat wereldwijd tot de aanbevolen literatuur behoort voor eenieder die de Shafi‘i-fiqh (be)studeert. Daar waar de tekst erom vraagt, is de vertaling voorzien van een uitleg. De uitleg is gebaseerd op het boek Nail arraja’ van Ahmed ibn ‘Umar Asshatiri (overleden in 1360 Hijri). Vertaling, uitleg en redactie De vertaling en uitleg van dit werk lag in handen van docent Abdelmalik Simon. Een volger van de Shafi‘i-wetschool in hart en nieren. De heer Simon is dankzij zijn studieachtergrond in het binnen- en buitenland thuis binnen de wereld van de Arabische taal en islamitische jurisprudentie. Het werk is inhoudelijk geredigeerd door imam Mhamed Aarab.
    Meer Informatie
    € 12,00
  8. Vereenvoudigde fiqh (Hanafi-fiqh)

    De grootste wetschool binnen de islamitische wereld is de Hanafi-wetschool, opgericht door de grote imam Abu Hanifa. Vereenvoudigde fiqh is het eerste boek volgens deze wetschool (madhab) dat in het Nederlands verschijnt. De Arabische titel van dit boek is “Al fiqh al muyassar” en is gebaseerd op het klassieke Hanafi-fiqhboek “Nur al idah” van imam Asshurunbulali. Over reinheid, gebed en vasten Vereenvoudigde fiqh geeft antwoord op de basale vraag: hoe voer ik de pilaren van mijn geloof uit? Op een verdiepende en tegelijkertijd vereenvoudigde wijze behandelt het boek de voorschriften voor de aanbiddingen ‘reinheid’, ‘gebed’, ‘begrafenissen’ en ‘vasten’. Het is een recent en leerzaam boek dat mede door zijn toegankelijke taal en opbouw zich snel heeft verspreid onder docenten en studenten over de hele wereld. Het boek is verplicht literatuur in curricula van islamitische instituten in landen als Pakistan, India, Syrië, Turkije en andere. De schrijver van dit werk is shaykh Shafiq Arrahman Annadwi. De edele shaykh heeft dit werk geschreven op verzoek van de grote leermeester Abu Al Hasan Ali Al Hasani Annadwi (overleden in 1999). De vertaling is gebaseerd op de uitgave van Dar Ibn Kathir met commentaar van de onderzoeker shaykh Abdulmajid Al Ghawri. Vertaling De vertaling van dit werk lag in handen van Selim Saldiran. Een zuivere volger van de Hanafi-wetschool. De heer Saldiran is dankzij zijn studieachtergrond in het binnen- en buitenland thuis binnen deze wetschool. Het werk is inhoudelijk geredigeerd door meerdere teamleden van ’t Kennishuys en wordt ingeleid met een voorwoord van shaykh Galal Al Jihany, op wie de vertaler beroep deed gedurende het vertaalproces.
    Meer Informatie
    € 20,00
  9. Pilaren van de islam (Maliki-fiqh)

    Een meesterwerk binnen de Maliki-wetschool De Maliki-wetschool, opgericht door imam Malik, is de grootste wetschool (madhab) van Afrika en één van de grootste van Europa. Het is de officiële (Soennitische) wetschool in landen als Marokko, Algerije, Tunesië, Libië, Verenigde Arabische Emiraten en vele andere. Binnen deze wetschool is Pilaren van islam één van de basiskennisboeken. Dit boek zet op een gestructureerde wijze de vijf pilaren van de islam uiteen. Van de geloofsgetuigenis tot en met de bedevaart en alles volgens de Maliki-wetschool. Het boek geeft de lezer inzicht in welke zaken verplicht, aanbevolen, afgeraden of verboden zijn voor de aanbiddingen als het gebed, reinheid, vasten etc. De lezer krijgt antwoord op vragen als “wat maakt mijn wassing ongeldig?”, “wat moet ik doen als ik het gebed voorga?” en “wat moet ik doen als ik een dag niet heb kunnen vasten?”. Al Qadi ‘Iyad, een fenomeen onder de geleerden “Al i‘lam bi hududi qawa‘idi al islam”, zoals de volledige Arabische titel luidt, is één van de vele werken die Al Qadi ‘Iyad heeft achtergelaten. Één van zijn immens populaire werken is het boek “Asshifa” over de Profeet Mohammed (vzmh). Binnen zowel de Maliki-wereld als daarbuiten wordt Al Qadi ‘Iyad beschouwd als een meester-geleerde in meerdere islamwetenschappen. Vanwege zijn kennispositie zeiden geleerden over hem: “Ware het niet ‘Iyad, dan was Marokko onbekend gebleven.” Vertaling Dit werk is vertaald door Rafiq Ahmed Fris. Na zijn bekering tot de islam eind jaren zestig heeft de heer Fris in verschillende landen kennis van de Arabische taal en de islam opgedaan. De heer Fris is docent aan de Islamitische Universiteit Rotterdam en heeft meerdere vertalingen op zijn naam staan. Het werk is inhoudelijk meegelezen door meerdere teamleden van ’t Kennishuys. Het boek wordt ingeleid met een voorwoord van de edele shaykh Mohammed El Amraoui.
    Meer Informatie
  10. De Woorden

    De reeks van de Risale-i Nur bewijst de waarheden van de Qur’an en legt deze uit aan de hand van een positief wetenschappelijk perspectief. Zij verschaft ons op een heldere, beeldende en overtuigende wijze antwoorden op de belangrijkste vragen van de mensheid naar de zin van het bestaan, zoals: “Wie ben ik? Waar kom ik vandaan? Waar ga ik heen? Wat is mijn verantwoordelijkheid in deze wereld? Waar komen de schepselen vandaan en waar gaan ze heen? Wat is het wezen, wat is de waarheid van deze schepselen?” De Risale-i Nur beoogt een antwoord op deze vragen te formuleren en als zodanig de zielen en de geesten van de mensen te verlichten. Dat wil zeggen dat er vier fundamentele doelstellingen van de Qur’an zijn: de eenheid van Allah, het profeetschap, de wederopstanding en ‘de rechtvaardigheid en de aanbidding’. Wanneer de mensheid, als een uitgestrekte karavaan, een lange processie, vanuit de valleien van het verleden vertrekt, de reis aanvangt in de woestijn van het bestaan en het leven, en voortschrijdt naar de hoogten van de toekomst, en zich geplaatst ziet tegenover de tuinen van de toekomst, dan wendt het universum haar gezicht tot haar. Het lijkt alsof de regering van de schepping, de kennis van wijsheid oftewel de filosofie naar de mensheid zendt teneinde de mensen te ondervragen en hun posities te bepalen, wanneer ze vragen stelt als: “O mensheid! Waar kom je vandaan? Waar ga je naar toe? Wat ben je hier aan het doen? Wie is je leider? Wie is je woordvoerder?” Op een keer, tijdens een dergelijke conversatie stond iemand op te midden van de mensheid, zoals ook profeten als hij voordien waren opgestaan, met autoriteit, de heer van de mensheid Mohammed al-Hashimi (saw), en hij sprak met de tong van de Qur’an: “O, filosofie! Wij allen, menselijke wezens, rijzen omhoog vanuit de macht van de Pre-eeuwige Sultan, vanuit de duisternis van het niet-bestaan naar het licht van het bestaan, en wij allen, zonen van Ādam, zijn vertegenwoordigers boven onze broederschepselen wat het dragen van de aan ons toevertrouwde verantwoordelijkheid betreft. We zijn onderweg naar het pad van gelukzaligheid, en in deze wereld houden we ons bezig met de voorbereiding van die gelukzaligheid en met de ontwikkeling van de bekwaamheden, welke ons kapitaal vormen. En ik ben hun meester en hun woordvoerder. Hier bevindt zich een manifest in mijn hand, het woord van de Pre-eeuwige Heerser, de glorieuze Qur’an, waarop het zegel van wonderbaarlijkheid sprankelt en schittert.” Aangezien via de heilige Qur’an de beantwoorder van deze vragen, de verschaffer van de correcte antwoorden niets en niemand minder dan Mohammed de Arabier (saw) is, zodoende begrijpen wij hieruit dat de kern van de Qur’an op de bovenvermelde vier fundamentele doelstellingen berust! Deze reeks van verhandelingen, die de filosofie van de Qur’an in de twintigste eeuw weergeeft, een fundament geeft, bewijst en verkondigt dat de islamitische beschaving, welke aan de ene zijde technologie, wetenschap en kunst als materieel perspectief en aan de andere zijde geloof en ethiek als spiritueel perspectief in zich herbergt, alle andere beschavingen achter zich zal laten. We kunnen twee soorten tafsir, exegeses, boeken met uitleg, verklaringen en toelichtingen onderscheiden: De eerste soort bestaat uit de standaardexegeses waarbij en waarin men betekenissen van de formuleringen, de woorden en de beelden en de zinnen van de Qur’an kan aantreffen. Deze benaderingswijze wordt ook wel ‘de interpretatie met betrekking tot de woorden van de Qur’an’ genoemd’. Hierbij zijn twee nevensoorten aanwijsbaar. De eerste nevensoort bestaat uit interpretaties met betrekking tot ‘riwaya’ (overlevering). Deze interpretaties steunen en baseren zich op de verzen van de heilige Qur’an, de soenna van de boodschapper van Allah (saw), de werken van de metgezellen van de profeet en die van hun opvolgers. De tafsiruitgave van Ibn Jarir at-Tabari, Djami' al-bayan fi tafsir al-Qur'an, en die van Ibn Kathir, Tafsir al-Qur'an al-Azim, vormen twee voorbeelden van deze soort tafsir. De tweede nevensoort bestaat uit interpretaties met betrekking tot ‘diraya’ (wijsheid). Deze interpretaties steunen en baseren zich niet alleen op overleveringen, maar tevens op redenering en op de wijsheid om een ‘oordeel te kunnen vellen’. De tafsiruitgave van Zamakhshari, al-Kashshaf, en de monumentale uitgave van Fakhr ad-Din ar-Razi, Tafsîr al-Kabîr, vormen twee voorbeelden van deze soort tafsir. De tweede soort tafsir boeken is die van exegeses waarbij en waarin de waarheden van de Qur’an ten opzichte van het geloof met onweerlegbare bewijzen worden uiteengezet en aangetoond. Deze soort wordt ook wel de ‘manawie’, de spirituele tafsir genoemd. De werk van Imām al-Ghazali, İhyâu Ulûm ad-Din, en van Imām Rabbānī, Maktubat, worden tot deze categorie tafsirboeken gerekend. Het meest tot de verbeelding sprekende voorbeeld van deze tafsircategorie is de reeks van de Risale-i Nur, van de islamitische geleerde Bediuzzaman Said Nursi; deze reeks bevat in totaal honderddertig traktaten. Het boek ‘de Woorden’ vormt de eerste en de meest belangrijke pijler van de vier grondpijlers van deze reeks: de Woorden, de Brieven, de Flitsen en de Stralen. Risale-i Nur is een weergaloze ‘manawie’ tafsir, die de filosofen tot nadenken stemt en tenslotte tot zwijgen brengt. Risale-i Nur legt, met haar subjectieve perspectief, op een rationele en logisch-objectieve wijze de waarheden van ons heilige boek Qur’an uit, een boek dat miljoenen mensen al veertien eeuwen heeft begeleid en geleid. De vertaling van Sözler, de Woorden, waarvan wij hier het genoegen hebben haar te presenteren en te introduceren in de Nederlandse taal, vormt een interpretatie van de lichtgevende verzen van de Qur’an. Het boek is, met de geloofswaarheden en met de waarheden van tawhid, een met bewijzen ondersteunde tafsiruitgave, toegankelijk en begrijpelijk voor iedere laag van een bevolking. Vanuit een positieve wetenschappelijke benadering kan het boek ongelovigen tot nadenken aanzetten en zelfs overtuigen, kan het iedereen aanspreken en zelfs de meest verstarde, eigenwijze filosofen tot zwijgen brengen. Risale-i Nur beantwoordt de meest vitale vragen ten aanzien van de islam en in het bijzonder ten aanzien van het geloof. Het boek legt de niveaus van geloven uit, vanuit het atoom tot en met de zon, en het bewijst de eenheid van Allah en de waarheid, de oprechtheid van het profeetschap. Het boek behandelt alle kwesties betreffende geloof de waardigheid van geloof, vanaf de lagen van de hemel en de aarde, vanaf het onderwerp engelen en de geesten, vanaf de waarheid van de tijd tot en met het bestaan van het hiernamaals, de wederopstanding, het paradijs en de hel, tot en met de werkelijkheid van de dood, de bron van de eeuwige gelukzaligheid en de eeuwige bestraffing. En het boek behandelt deze kwesties via bewijsvoering en argumentatie, via een logische benaderingswijze en een wetenschappelijke onderbouwing. Risale-i Nur manifesteert zich als een meesterwerk, dat zowel ons verstand als ons hart met getuigenissen, verlichtingen en bewijzen overtuigt. Volgens Bediuzzaman bestaan er twee boeken van Allah de Verhevene. Het eerste is het boek der schepping, dat een manifestatie van de eigenschappen van ‘takwin’ (het scheppen van Allah) en ‘qudrah’ (de macht van Allah) is. De oordelen van dit boek, oftewel de wetten welke overal in het universum gelden, worden ‘sharia at-takwiniyya’ genoemd. Echter, de ongelovigen hebben deze wetten ten onrechte ‘de natuurwetten’ genoemd. Het tweede boek is de Edele Qur’an, een begrip afkomstig uit de eigenschap ‘kalam’ (het spreken van Allah). Dit tweede boek is als het ware een ware interpretatie van het eerste boek, hetgeen inhoudt dat de Qur’an de interpretatie van het boek der schepping vormt. Vanwege die omstandigheid kunnen er dus geen controverses bestaan tussen deze twee boeken. Alle wetenschappen die het boek van de schepping interpreteren met behulp van openbaring en redenering kunnen geen contrasten vinden of onoverbrugbare controverses tegenkomen met (de oordelen van) de Qur’an. In ‘de Woorden’ wordt deze waarheid bevestigd door middel van vele voorbeelden uit de Qur’an. Volgens Bediuzzaman Said Nursi dient, indien het verstand en overleveringen met elkaar botsen, het verstand als basis genomen te worden, en dienen overleveringen geïnterpreteerd te worden. Echter, dat verstand dient dan wel een hoge autoriteit te bezitten in de betreffende discipline. En hetgeen ons van de rust van deze wereld, hetgeen de ongelovigen van de gelukzaligheid van het hiernamaals heeft beroofd en hetgeen de zon van de islam doet verduisteren, is de gedachte dat er tegenstellingen tussen de waarheden van de Qur’an en de waarheden van de wetenschappen zijn ontstaan en zouden bestaan. Hoe kan een slaaf ten aanzien van zijn heer, een dienaar ten aanzien van zijn leider en een kind ten aanzien van zijn vader een opposant of zelfs een vijand zijn? Immers, de islam is de heer en de meester van de wetenschappen, de leider en de vader van de ware kennis! Omwille daarvan behandelt Bediuzzaman in zijn traktaat Het Vijfentwintigste Woord – Verhandeling over de wonderen van de Qur’an – die verzen welke door de ongelovigen worden bekritiseerd. Hij toont daarin aan dat er geen enkel woord, geen enkele zin of geen enkele letter in de Qur’an staat die in tegenspraak met het verstand, met de wetenschap of met logische redenering kan verkeren. En hij toont ook aan dat er in zulke verzen wonderbaarlijkheden met betrekking tot wetenschappen, logische redenering en de schepping kunnen bestaan.
    Meer Informatie
    € 30,00

Onderdelen 1 tot 10 van totaal 19

Pagina:
  1. 1
  2. 2

Rooster  Lijst 

Mijn winkelwagen

Uw winkelwagen bevat geen artikelen.