header-bottom_img header-bottom_img

Mijn winkelwagen:

0 item(s)
×

Registration

Profile Informations

Login Datas

or login

First name is required!
Last name is required!
First name is not valid!
Last name is not valid!
This is not an email address!
Email address is required!
This email is already registered!
Password is required!
Enter a valid password!
Please enter 6 or more characters!
Please enter 16 or less characters!
Passwords are not same!
Terms and Conditions are required!
Email or Password is wrong!

Hadith

Hadith

Onderdelen 1 tot 10 van totaal 13

Pagina:
  1. 1
  2. 2

Rooster  Lijst 

  1. Hadith voor elke dag

    Een Hadith voor elke dag..
    Meer Informatie
    € 9,95
  2. TUINEN DER OPRECHTEN COMPLEET MET UITLEG

    Tuinen der oprechten (in het Arabisch: riaadh as-salihien) is een verzameling hadith van imam an-nawawi. Dit is de volledige versie van tuinen der oprechten met commentaar. Moslims, en zeker degene die de Arabische taal niet machtig zijn, kunnen er hun voordeel mee doen op het gebied van hun geloofsbeleving, maar ook bij opvoeding en onderwijs. Voor niet-moslims voorziet de uitgave in een toenemende behoefte aan informatie over de islam. Uitleg van Imam Mohammed ibn Saalih al-Oethaymien en verificatie en aantekeningen van Imam Mohammed Naasir ad-dien al-Albaanie Auteur: Imam an-Nawawie Uitgeverij: Daar al Athaar Uitvoering: Hardcover ISBN: / Pagina's: 1197
    Meer Informatie
    € 25,00
  3. De gevaren van de tong

    Dit boek beschrijft onder andere de islamitische opinie over: ◾Roddelen ◾Spreken met gespleten tong ◾Gebruiken van overbodige woorden ◾Onbeschofte taal ◾Berispingen ◾Veel spreken ◾Als iemand jou prijst om iets wat jij niet verdient ◾Opscheppen ◾Dicteren ◾Beschuldigen ◾Spreken uit wijsheid en onwetendheid ◾Laster ◾Slecht spreken over geleerden ◾Zachte woorden
    Meer Informatie
  4. 40 Hadith Qudsi

    Dit boek is een selectie van hadith Qudsi met een vertaling in het Nederlands. Dit wil zeggen, de uitspraken van de Profeet Mohammed zoals ze door de Almachtige aan hem geopenbaard zijn. Hadith worden vaak ook tradities genoemd, dit slaat op de overleverde woorden, daden en sancties van de Profeet Mohammed (sallallahu alaihi wa sallam) Auteur: Uitgeverij Noer Vertaaler(s): S. Jansen Uitgeverij: Noer Uitvoering: paperback Pagina's: 136 ISBN: 90-5514-015-5
    Meer Informatie
    € 5,00
  5. Het boek over Gedragsregels

    Een boek over gedragsregels betreft allerlei zaken. Zoals: Koranrecitatie en verwante kwesties, Vredesgroet, Het betreden van privé ruimtes, Ontmoeten van een andere moslim, Het bezoeken van je broeder, Gastheer en de gast, Samenkomsten, Het spreken, Eten en drinken, Toletgang, Mesaadjid, Slapengaan, Reizen, Ziekenbezoek, Kleding en opmsmuk, Lopen en rijden, Op de weg, Goede buur, Niezen en Gapen, Omgang met broeders, Omgang met echtgenote, Smeekbeden etc. Auteur: Foe aad ibn Abdoel Aziez Asj Sjoelhoeb Vertaler(s): Aboe Naaila El Baghdadi Uitgeverij: Noer Uitvoering: Hardcover ISBN: / Pagina's: 460
    Meer Informatie
    € 15,00
  6. De tuinen der oprechten

    De tuinen der oprechten Riyad as-salihin hoeft eigenlijk niet voorgesteld te worden, aangezien de reputatie van dit boek onbetwist blijft. De indeling van het werk is het resultaat van deskundig onderzoek; de opeenvolging van de hoofdstukken is opmerkelijk; de keuze van de hadiths steunt op wijsheid en de indeling van de onderwerpen ten slotte laat ons reizen van de daden van het hart naar de daden van het lichaam. Als we nog maar de inhoudstafel lezen, lijkt het alsof imam Nawawi ons een plattegrond en een gebruiksaanwijzing aanreikt, die we op aarde moeten respecteren om in alle rust het succes te bereiken in het hiernamaals. Het commentaar dat in dit boek te vinden is, is gebaseerd op de uitleg en de talrijke commentaren van onze geleerden die in de Arabische taal bestaan, vooral die van de verzamelwerken van Bukhari en Muslim. De authenticatie van de hadiths (tahqiq) is dan weer gebaseerd op die van één van de grote geleerden van onze tijd, shaykh al-Albani. Riyad as-salihin is meer dan zomaar een boek. Het is zoals de titel zelf zegt: tuinen waar je unieke momenten komt beleven met de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem). De eerste hadith begint zo: "De geldigheid van de daden is afhankelijk van de intentie ...". De laatste hadith van het werk eindigt als volgt: "... Dan zal Allah de sluier wegnemen en niets van wat hen werd geschonken zal waardevoller zijn dan het zien van hun Heer." Imam Nawawi lijkt ons met deze bijzondere volgorde van hadiths te zeggen dat alles begint in het hart en dat alles eindigt bij Allah, de Allerhoogste. Tussen deze beide zaken moet er een weg gevolgd worden. Riyad as-salihin zal ons zeker helpen om daarin te slagen.
    Meer Informatie
    € 28,00
  7. De tuinen der oprechten Pocket

    De tuinen der oprechten Riyad as-salihin hoeft eigenlijk niet voorgesteld te worden, aangezien de reputatie van dit boek onbetwist blijft. De indeling van het werk is het resultaat van deskundig onderzoek; de opeenvolging van de hoofdstukken is opmerkelijk; de keuze van de hadiths steunt op wijsheid en de indeling van de onderwerpen ten slotte laat ons reizen van de daden van het hart naar de daden van het lichaam. Als we nog maar de inhoudstafel lezen, lijkt het alsof imam Nawawi ons een plattegrond en een gebruiksaanwijzing aanreikt, die we op aarde moeten respecteren om in alle rust het succes te bereiken in het hiernamaals. Het commentaar dat in dit boek te vinden is, is gebaseerd op de uitleg en de talrijke commentaren van onze geleerden die in de Arabische taal bestaan, vooral die van de verzamelwerken van Bukhari en Muslim. De authenticatie van de hadiths (tahqiq) is dan weer gebaseerd op die van één van de grote geleerden van onze tijd, shaykh al-Albani. Riyad as-salihin is meer dan zomaar een boek. Het is zoals de titel zelf zegt: tuinen waar je unieke momenten komt beleven met de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem). De eerste hadith begint zo: "De geldigheid van de daden is afhankelijk van de intentie ...". De laatste hadith van het werk eindigt als volgt: "... Dan zal Allah de sluier wegnemen en niets van wat hen werd geschonken zal waardevoller zijn dan het zien van hun Heer." Imam Nawawi lijkt ons met deze bijzondere volgorde van hadiths te zeggen dat alles begint in het hart en dat alles eindigt bij Allah, de Allerhoogste. Tussen deze beide zaken moet er een weg gevolgd worden. Riyad as-salihin zal ons zeker helpen om daarin te slagen.
    Meer Informatie
  8. 1001 Hadiths

    De overleveringen (Hadith) van de Profeet (salla llahoe alaihi wa sallaam) vormen een richtlijn van normen en waarden in ons privéleven, ons familieleven en in ons sociale leven. In dit boek hebben we 1001 wijze woorden van de profeet (salla llahoe alaihi wa sallaam) verzameld en deze aan u ter beschikking gesteld. Wij hopen door middel van dit werk uw leven en uw denkwijze op een positieve manier te verrijken. Auteur: Muhammed Dikem Vertaler(s): Yelda Yumurtac Uitgeverij: Witte tulp Uitvoering: Hardcover ISBN: 9944-932-08-6 Pagina's: 414
    Meer Informatie
    € 15,00
  9. Sahieh muslim

    Een selectie uit de Authentieke sunnah van sahih muslim Auteur: / Vertaler(s): Drs Bendaoud Uitgeverij: Ahl ul hadith Uitvoering: Hardcover ISBN: / Pagina's: 543
    Meer Informatie
    € 23,50
  10. Sahieh al boekhari deel 2

    Voor u ligt de langverwachte tweede deel van de Nederlandse vertaling van een verzameling overleveringen uit Sahih Al-Bukhari. dit werk is een vertaling van de compilatie van al-Imaam Zain-ud-Dien Ahmad Ibn Abdilatief Az-Zabiedie. Hij heeft in zijn verzameling - zoals hij zelf aangeeft in zijn voorwoord- de meeste overleveringen uit Sahih Al-Bukhari overgenomen, met weglating van herhaalde overleveringen. Hij heeft de ketens van overleveraars weggelaten, om het terugvinden van de overlevering te vergemakkelijken. Herhaalde overleveringen heeft hij alleen opgenomen als de herhaling een toevoeging bevat. Hierdoor is de strekking van het oorspronkelijke boek bewaard gebleven. De overleveringen uit Sahih Al Bukhari zijn door de Islamitische natie als authentiek geaccepteerd en aangenomen. Sahih Al Bukhari is niet voor niets samen met Sahih Muslim het meest authentieke boek na de Quran. Samenstelling: Al imaan Zain ud Dien Ahmad Ibn Abdil Latief Az Zabiedie Vertaler(s): Mohamed Bendaoud Uitgeverij: Ahl ul hadith Uitvoering: Hardcover ISBN: / Pagina's: 606
    Meer Informatie
    € 25,00

Onderdelen 1 tot 10 van totaal 13

Pagina:
  1. 1
  2. 2

Rooster  Lijst 

Mijn winkelwagen

Uw winkelwagen bevat geen artikelen.